Τα τελευταία επτά χρόνια o Λέων Γαβαλάς έχει συμμετάσχει σε εθνικά και ευρωπαϊκά έργα, στον χώρο των πληροφοριακών συστημάτων, της έρευνας αγοράς ταχυκίνητων προϊόντων, του Internet of Things και του gamification, έχοντας επιστημονικό υπόβαθρο σε τομείς όπως του e-Business και των Πληροφοριακών Συστημάτων. Παράλληλα, έχει αναπτύξει επιχειρηματική δραστηριότητα, ως μέτοχος σε επιχειρήσεις στον κλάδο της διαφήμισης και της πληροφορικής. Το 2017 ίδρυσε τη bespot., τη βραβευμένη υπηρεσία Location Intelligence & Rewarding.
Είναι υποψήφιος διδάκτορας στην περιοχή του Shopper Marketing και ειδικότερα στη σύνδεσή του με νέες τεχνολογίες, στο εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος του MBA International (υπότροφος του προγράμματος MSD Innovation & Entrepreneurship).
Τεχνολογίες όπως AR/VR/MR/voice assistants έχουν ήδη εμφανιστεί σε καταστήματα λιανικής, δημιουργώντας νέες αγοραστικές εμπειρίες. Τα επόμενα χρόνια αυτές οι τεχνολογίες θα μείνουν απλά case studies ή θα ενσωματωθούν στην καθημερινότητα δημιουργώντας νέες προσδοκίες για τους επισκέπτες ενός φυσικού καταστήματος;
Η διάδραση με τον καταναλωτή στα διαφορετικά σημεία του αγοραστικού ταξιδιού – εντός και εκτός καταστήματος – και η αξιοποίηση του πλούτου δεδομένων διαμορφώνουν νέες ευκαιρίες.