09:00 – 09:30 |
Virtual Networking & Live Expo |
09:30 – 09:35 |
Καλωσόρισμα
Μαριλένα Παππά, Παραγωγός Συνεδρίων & Βραβείων Marketing Week, BOUSSIAS |
9:35 – 10:15 |
The New Model of Consumer/Human Experience Drivers/Frame – Combining General Climate, Populism, New Normality, Trends
Δημήτρης Α. Μαύρος, General Manager, Member of the Board, MRB Hellas
Key take aways:
- Πως επηρεάζει την συμπεριφορά των καταναλωτών η πανδημία, η οικονομική κατάσταση και η κοινωνικό-πολιτισμική συγκυρία
- Πόσο ο «λαϊκισμός» αλλοιώνει το καταναλωτικό DNA των ανθρώπων
- Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η ταλάντωση του concept της Νέας Κανονικότητας
- Ποια είναι τα διεθνή και τα τοπικά Trends στην συμπεριφορά των καταναλωτών/ανθρώπων
|
10:15 – 10:20 |
Q & A με τον Δ. Α. Μαύρο |
10:20 – 10:50 |
What shoppers want: How Retail Technology can be used to deliver a superior shopping experience
Mike Anthony, Global CEO – Integrated Brand and Retail Strategy and Capability Building, Engage LTD
Key take aways:
- Understand what today’s shoppers are looking for: what drives their channel choices?
- How different brands/retailers are using technology to deliver personalization
- How different brands/retailers are using technology to deliver a more frictionless experience
- What are the implications for brands and retailers and what should they focus on as they aim to deliver an enhanced shopping experience to their customers
|
10:50 – 10:55 |
Q & A με τoν Mike Anthony |
10:55 – 11:15 |
Limitless Customer – The Unlimited Power of Beauty
Ζωή Πυθαρούλη, Marketing Director, Sephora Greece |
11:15 – 11:20 |
Q & A με τη Ζωή Πυθαρούλη |
11:20 – 11:40 |
How can FMCG brands and retailers engage and inspire consumers to buy in the new normal?
Ionut Vlad, CEO, Tokinomo, The Ultimate Shopper Engagement
Key take aways:
- Due to the Coronavirus Pandemic, consumers behaviour has changed. So did their expectations.
- FMCG brands and grocery retailers have to reinvent ways to engage with shoppers in brick-and-mortar stores.
- Advancements in retail technology are taking shopper marketing to the next level.
- What does the future of in-store advertising look like?
- Meet the in-store marketing solution that’s already changing how FMCG brands promote their products.
|
11:40 – 11:45 |
Q & A με τον Ionut Vlad |
11:45 – 11:55 |
CX: If you can’t measure it, you can’t improve it
Iσίδωρος Σιδερίδης, CEO Pobuca
Key take aways:
- Ο τίτλος μπορεί να ακούγεται κλισέ, όμως η μέτρηση του Customer Experience είναι δύσκολη
- Μπορούμε να βάλουμε το ΑΙ να κάνει τη «βρώμικη» δουλειά;
- Αναλύοντας όσα μας λένε ήδη οι πελάτες σε φυσική γλώσσα, εξάγουμε CX metrics & Voice of Customer reports
- H Pobuca έπειτα από R&D τριών ετών, θα σας παρουσιάσει πως λύνει το πρόβλημα
|
11:55 – 12:00 |
Q & A με τον Ισίδωρο Σιδερίδη |
12:00 – 12:20 |
Break – Virtual Networking Break & Live Expo |
12:20 – 12:40
Fireside Chat with Special Guests |
Robin Trebbe, Managing Director, Intersport China and Asia Pacific
Barbara Freti, EMEA Retail Director and Sales Southern Europe, Napapijri at VF Corporation
Coordinator: Evangelos Kotsonis, CEO e-satisfaction.com |
12:40 – 13:00 |
Brand marcomms Strategy & Customer Insights
Μαργαρίτα Κανδύλη, Regional Marketing Communications Manager, Intersport
Key take aways:
- Οι πυλώνες που στηρίζουμε την στρατηγική μας
- Customer & Market Data στην εποχή του Covid19
- Η στρατηγική που αναπτύξαμε κατά την περίοδο του Covid19
|
13:00 – 13:05 |
Q & A με την Μαργαρίτα Κανδύλη |
13:05 – 13:25 |
Consumer Journey Analytics & Mass Personalization
Βιργινία Βυζαντίου, Manager Customer Journey & Analytics, Philip Morris International
Key take aways:
- Αξιοποίηση της τεχνολογίας AI για εξατομικευμένη εμπειρία
- Με τη χρήση consumer journey analytics και machine learning,
- αποτύπωση σε πραγματικό χρόνο της συμπεριφοράς του καταναλωτή
- κατανόηση των αναγκών του
- δημιουργία εξατομικευμένων υπηρεσιών ώστε να βελτιώνεται η εμπειρία σε κάθε στάδιο του ταξιδιού του
|
13:25 – 13:30 |
Q & A με την Βιργινία Βυζαντίου |
13:30 – 13:50 |
Technology Innovation ay the Retail Services Environment: Κατακτώντας το συγκριτικό πλεονέκτημα
Φάνης Αριτζής, Retail Marketing Manager, WIND Hellas
Key take aways:
- Η τεχνολογία στην υπηρεσία του retail
- To 5G και ο ρόλος του στον εξυγχρονισμό των καταστημάτων (5G εμπειρία)
- Τεχνολογία, Περιβάλλον και Retail Στρατηγική
- Digital In store εμπειρίες
|
13:50 – 13:55 |
Q & A με τον Φάνη Αριτζή |
13:55 – 14:05 |
Case study: On parts “Η εμπειρία μας με το μεγαλύτερο e-shop στην Ελλάδα”
Δημήτρης Δημακόπουλος, CEO, HappyOnline
Key take aways:
- Challenges να διαχειρίζεσαι 1.000.000 προϊόντα για όλα τα μοντέλα αυτοκινήτων στην Ελλάδα
- Βελτίωση performance & UX για να έχει την δυνατότητα ο χρήστης να βρει εύκολα ανταλλακτικά για το αυτοκίνητό του
- Συγχρονισμός από πολλαπλές αποθήκες & προμηθευτές
- Καινοτομίες για up-selling & cross-selling τεχνικές
|
14:05 – 14:10 |
Q & A με τον Δημήτρη Δημακόπουλο |
14:10 – 14:30 |
WOW Omnichannel Εμπειρία
Άννα Κολυβά, Marketing Director, Γρηγόρης
Κey take aways:
- Customer obsession & ο ρόλος του Marketing
- Εμπειρία Γρηγόρη: πολυκαναλική & omni
- Βασικές στρατηγικές κατευθύνσεις
- To ROI με την οπτική του Γρηγόρη
|
14:30 – 14:35 |
Q & A με την Άννα Κολυβά |
14:35 – 15:00 |
Break – Virtual Networking Break & Live Expo |
15:00 – 15:20
Experts Panel Discussion |
- Ροδούλα Τρακάδα, Sales & Shopper Marketing Manager (National Accounts Retail Greece), Jacobs Douwe Egberts (JDE)
- Γιώργος Τζανετάκος, Head of Retail Sales, Vodafone Greece
- Γιώργος Ζήβας, Founder & Lead Consultant, Bright Ideas Consulting
Συντονίζει ο Ευάγγελος Κοτσώνης, CEO e-satisfaction.com |
15:20 – 15:40 |
Retail Transformation: Transforming your business model with a view to improving customer journey
Michelle Spaul, #8 CX Professional 2021
Key take aways:
- Retail achieved huge changes in business model during the pandemic, moving towards digital and hybrid models at an accelerated pace
- The scale of change is huge, leaving little time, money and emotion to go deeper into the detail, in particular from the perspective of the customer
- We will examine the four ‘moments of belief’ that drove the growth of a £1 billion company
|
15:40 – 15:45 |
Q & A με την Michelle Spaul |
15:45 – 16:05 |
Innovation Implementation: Overcoming the Instore activation challenge
Χρύσα Βρούζη, Marketing I Media Commercialization Manager, AΒ Vassilopoulos S.A.
Key take aways:
Για Retailers
- clear strategy per medium (why we invest and what we want to achieve)
- dedicated team for implementation
- excellent internal coordination between departments
- direct relations between MRK dpts of retailer and FMCG
- execution counts
- differentiation counts
Για FMCGs
- Save small amount of money for experimenting
- Try to unlock budgets for new media & innovation
- Have a goal from the beginning
- Set specific KPIs in advance
- Always ask for reports
- Respect/Mingle the traditional way of executing MRK activations by using new digital forms and techniques
|
16:05 – 16:10 |
Q & A με την Χρύσα Βρούζη |
16:10 – 16:25 |
Case Study: Public & Media Markt – When building customer centric cultutre in retail, begin with the frontline.
Ευάγγελος Κοτσώνης, CEO, e-satisfaction.com
Key take aways:
- Πως καταφέραμε να παρακολουθούμε καθημερινά πόσο καλά εξυπηρετεί κάθε κατάστημα.
- Πως το experience insight μετατρέπεται γρήγορα σε customer facing ενέργειες
- Τα τρία στοιχεία που διασφαλίζουν το engagement των καταστημάτων
|
16:25 – 16:30 |
Q & A με τον Ευάγγελο Κοτσώνη |
16:30 – 16:50 |
Physical Stores are Back in the Spotlight
Melissa Moore, The Retail Advisor, Retail Mentor
Key take aways:
- The pandemic has given us a deeper appreciation for physical stores, shopping has once again become a social occasion.
- The physical stores of the future are enhanced by innovation, those that don’t adapt and change will die away.
- Physical stores will succeed by delivering superior experiences and atmospheres to draw customers in, something online stores cannot easily replicate.
|
16:50 – 16:55 |
Q & A με την Melissa Moore |
16:55 – 17:05 |
Designing the future of personalized care
Μιχάλης Γεωργακόπουλος, CEO, Satori Analytics
Key take aways:
- Integration of customers’ needs
- Personalized shaving experiences and products
- Customized recommendations and solutions for each user
- Innovative R&D process
|
17:05 – 17:10 |
Q & A με τον Μιχάλη Γεωργακόπουλο |
17:10 – 17:30 |
«Η Ελλάδα φοράει τα καλά της» – Πώς ένα εθνικό γεγονός έγινε η αφορμή για την θεματική καμπάνια της Henkel
Ράνια Φιλιππακοπούλου, Marketing & Trade Marketing Director Laundry & Home Care, Henkel Greece & Cyprus
Key take aways:
- Πώς η αφορμή ενός εθνικού γεγονότος συνδέθηκε με τη δική μας στρατηγική & αποστολή σαν τομέας απορρυπαντικών της Henkel
- Η συνεργασία που κάναμε με το Λύκειον των Ελληνίδων υποστηρίζοντας την έκθεση «ΜΥΡΙΑ ΟΣΑ [γ]ραμμένα, ἕν πανίον. 1821-2021.», που ήταν κάτω από το πλαίσιο των εορτασμών των 200 χρόνων
- Πώς χτίσαμε την επικοινωνία σκαλωτά από την αρχή του έτους φέρνοντάς τη και μέσα στα καταστήματα την περίοδο του Μαρτίου και κάναμε και involve τους καταναλωτές
|
17:30 – 17:35 |
Q & A με τη Ράνια Φιλιππακοπούλου |
17:35 – 17:40 |
Τάσος Βιδαλάκης, Business Development Manager for Customer Engagement, DIS |
17:40 – 17:45 |
Q & A με τον Τάσο Βιδαλάκη |
17:45 – 18:05 |
Omni–Channel experience, Mondelēz Example
Άρης Κωνσταντόπουλος, Area Sales Manager WW &CCs, Mondelez
Key take aways:
- Omni – Channel at Mondelez
- Promo Plan Strategy with Omni- Channel tactics
- Lacta Valentine’s Activation
- Trident Lottery
- Black Friday
|
18:05 – 18:10 |
Q & A με τον Άρη Κωνσταντόπουλο |
18:10 – 18:30 |
Scotch-Brite® Οmnichannel Campaign “Η Καθαριότητα αλλάζει τα πάντα!»
Ασπασία Θεοφανοπούλου, South East Europe Mass Retail Channel Shopper Leader, 3M Marketing Instructor
Key take aways:
- Νew brand tagline
- The phigital experience: Connecting above the line, digital and instore activation
- Communicate the breadth and depth of the portfolio in a consistent way
|
18:30 – 18:35 |
Q & A με την Ασπασία Θεοφανοπούλου |
18:35 – 18:55 |
The Age of Uncertainty
Jamie Rayner, Managing Director, Shoppercentric Ltd
Key take aways:
Everything is the same but everything is changing.
- How do we read this to identify the biggest risks and opportunities for retailers and manufacturers?
- Which behaviours are most likely to be ‘sticky’ and what can we learn from what we’ve witnessed that helps us?
- Shoppercentric will introduce a framework to help understand these behaviours not only relevant for a (Post) Covid19 World but also applicable to other ‘shocks’ introduced to shoppers
|
18:55 – 19:00 |
Q & A με τον Jamie Rayner |
19:00 |
Closing Remarks |