Agenda

Conference

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2021



09:00 – 09:30 Virtual Networking & Live Expo
09:30 – 09:35 Καλωσόρισμα
Μαριλένα Παππά, Παραγωγός Συνεδρίων & Βραβείων Marketing Week, BOUSSIAS
9:35 – 10:15 The New Model of Consumer/Human Experience Drivers/Frame – Combining General Climate, Populism, New Normality, Trends

Δημήτρης Α. Μαύρος, General Manager, Member of the Board, MRB Hellas

Key take aways:

  • Πως επηρεάζει την συμπεριφορά των καταναλωτών η πανδημία, η οικονομική κατάσταση και η κοινωνικό-πολιτισμική συγκυρία
  • Πόσο ο «λαϊκισμός» αλλοιώνει το καταναλωτικό DNA των ανθρώπων
  • Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η ταλάντωση του concept της Νέας Κανονικότητας
  • Ποια είναι τα διεθνή και τα τοπικά Trends στην συμπεριφορά των καταναλωτών/ανθρώπων
10:15 – 10:20 Q & A με τον Δ. Α. Μαύρο
10:20 – 10:50 What shoppers want: How Retail Technology can be used to deliver a superior shopping experience 

Mike Anthony, Global CEO – Integrated Brand and Retail Strategy and Capability Building, Engage LTD
Key take aways:

  • Understand what today’s shoppers are looking for: what drives their channel choices?
  • How different brands/retailers are using technology to deliver personalization
  • How different brands/retailers are using technology to deliver a more frictionless experience
  • What are the implications for brands and retailers and what should they focus on as they aim to deliver an enhanced shopping experience to their customers
10:50 – 10:55 Q & A με τoν Mike Anthony
10:55  – 11:15 Limitless Customer – The Unlimited Power of Beauty
Ζωή Πυθαρούλη, Marketing Director, Sephora Greece
11:15  – 11:20 Q & A με τη Ζωή Πυθαρούλη
11:20 – 11:40 How can FMCG brands and retailers engage and inspire consumers to buy in the new normal?

Ionut Vlad, CEO, Tokinomo, The Ultimate Shopper Engagement

Key take aways:

  • Due to the Coronavirus Pandemic, consumers behaviour has changed. So did their expectations.
  • FMCG brands and grocery retailers have to reinvent ways to engage with shoppers in brick-and-mortar stores.
  • Advancements in retail technology are taking shopper marketing to the next level.
  • What does the future of in-store advertising look like?
  • Meet the in-store marketing solution that’s already changing how FMCG brands promote their products.
11:40  – 11:45 Q & A με τον Ionut Vlad
11:45 – 11:55 CX: If you can’t measure it, you can’t improve it
Iσίδωρος Σιδερίδης, CEO Pobuca

Key take aways:

  • Ο τίτλος μπορεί να ακούγεται κλισέ, όμως η μέτρηση του Customer Experience είναι δύσκολη
  • Μπορούμε να βάλουμε το ΑΙ να κάνει τη «βρώμικη» δουλειά;
  • Αναλύοντας όσα μας λένε ήδη οι πελάτες σε φυσική γλώσσα, εξάγουμε CX metrics & Voice of Customer reports
  • H Pobuca έπειτα από R&D τριών ετών, θα σας παρουσιάσει πως λύνει το πρόβλημα
11:55 – 12:00 Q & A με τον Ισίδωρο Σιδερίδη
12:00 – 12:20 Break – Virtual Networking Break & Live Expo
12:20 – 12:40

Fireside Chat with Special Guests 

Robin Trebbe, Managing Director, Intersport China and Asia Pacific

Barbara Freti, EMEA Retail Director and Sales Southern Europe, Napapijri at VF Corporation

Coordinator: Evangelos Kotsonis, CEO e-satisfaction.com

12:40 – 13:00 Brand marcomms Strategy & Customer Insights
Μαργαρίτα Κανδύλη, Regional Marketing Communications Manager, Intersport
Key take aways: 

  • Οι πυλώνες που στηρίζουμε την στρατηγική μας
  • Customer & Market Data στην εποχή του Covid19
  • Η στρατηγική που αναπτύξαμε κατά την περίοδο του Covid19
13:00 – 13:05 Q & A με την Μαργαρίτα Κανδύλη
13:05 – 13:25 Consumer Journey Analytics & Mass Personalization
Βιργινία Βυζαντίου, Manager Customer Journey & Analytics, Philip Morris International

Key take aways: 

  • Αξιοποίηση της τεχνολογίας AI για εξατομικευμένη εμπειρία
  • Με τη χρήση consumer journey analytics και machine learning,
  • αποτύπωση σε πραγματικό χρόνο της συμπεριφοράς του καταναλωτή
  • κατανόηση των αναγκών του
  • δημιουργία εξατομικευμένων υπηρεσιών ώστε να βελτιώνεται η εμπειρία σε κάθε στάδιο του ταξιδιού του
13:25 – 13:30 Q & A με την Βιργινία Βυζαντίου
13:30 – 13:50 Technology Innovation ay the Retail Services Environment: Κατακτώντας το συγκριτικό πλεονέκτημα
Φάνης Αριτζής, Retail Marketing Manager, WIND Hellas
Key take aways: 

  • Η τεχνολογία στην υπηρεσία του retail
  • To 5G και ο ρόλος του στον εξυγχρονισμό των καταστημάτων (5G εμπειρία)
  • Τεχνολογία, Περιβάλλον και Retail Στρατηγική
  • Digital In store εμπειρίες
13:50 – 13:55 Q & A με τον Φάνη Αριτζή
13:55 – 14:05 Case study: On parts “Η εμπειρία μας με το μεγαλύτερο e-shop στην Ελλάδα”
Δημήτρης Δημακόπουλος, CEO, HappyOnline
Key take aways:

  • Challenges να διαχειρίζεσαι 1.000.000 προϊόντα για όλα τα μοντέλα αυτοκινήτων στην Ελλάδα
  • Βελτίωση performance & UX για να έχει την δυνατότητα ο χρήστης να βρει εύκολα ανταλλακτικά για το αυτοκίνητό του
  • Συγχρονισμός από πολλαπλές αποθήκες & προμηθευτές
  • Καινοτομίες για up-selling & cross-selling τεχνικές
14:05 – 14:10 Q & A με τον Δημήτρη Δημακόπουλο
14:10 – 14:30 WOW Omnichannel Εμπειρία
Άννα Κολυβά, Marketing Director, Γρηγόρης

Κey take aways:

  • Customer obsession & ο ρόλος του Marketing
  • Εμπειρία Γρηγόρη: πολυκαναλική & omni
  • Βασικές στρατηγικές κατευθύνσεις
  • To ROI με την οπτική του Γρηγόρη
14:30 – 14:35 Q & A με την Άννα Κολυβά
14:35 – 15:00 Break – Virtual Networking Break & Live Expo
15:00 – 15:20

Experts Panel Discussion

  • Ροδούλα Τρακάδα, Sales & Shopper Marketing Manager (National Accounts Retail Greece), Jacobs Douwe Egberts (JDE)
  • Γιώργος Τζανετάκος, Head of Retail Sales, Vodafone Greece
  • Γιώργος Ζήβας, Founder & Lead Consultant, Bright Ideas Consulting

Συντονίζει ο Ευάγγελος Κοτσώνης, CEO e-satisfaction.com

15:20 – 15:40 Retail Transformation: Transforming your business model with a view to improving customer journey
Michelle Spaul, #8 CX Professional 2021
Key take aways:

  • Retail achieved huge changes in business model during the pandemic, moving towards digital and hybrid models at an accelerated pace
  • The scale of change is huge, leaving little time, money and emotion to go deeper into the detail, in particular from the perspective of the customer
  • We will examine the four ‘moments of belief’ that drove the growth of a £1 billion company
15:40 – 15:45 Q & A με την Michelle Spaul
15:45 – 16:05 Innovation Implementation: Overcoming the Instore activation challenge
Χρύσα Βρούζη, Marketing I Media Commercialization Manager, AΒ Vassilopoulos S.A.

Key take aways:

Για Retailers 

  1. clear strategy per medium (why we invest and what we want to achieve)
  2. dedicated team for implementation
  3. excellent internal coordination between departments
  4. direct relations between MRK dpts of retailer and FMCG
  5. execution counts
  6. differentiation counts

Για FMCGs 

  1. Save small amount of money for experimenting
  2. Try to unlock budgets for new media & innovation
  3. Have a goal from the beginning
  4. Set specific KPIs in advance
  5. Always ask for reports
  6. Respect/Mingle the traditional way of executing MRK activations by using new digital forms and techniques
16:05 – 16:10 Q & A με την Χρύσα Βρούζη
16:10 – 16:25 Case Study: Public & Media Markt – When building customer centric cultutre in retail, begin with the frontline.

Ευάγγελος Κοτσώνης, CEO, e-satisfaction.com

Key take aways:

  • Πως καταφέραμε να παρακολουθούμε καθημερινά πόσο καλά εξυπηρετεί κάθε κατάστημα.
  • Πως το experience insight μετατρέπεται γρήγορα σε customer facing ενέργειες
  • Τα τρία στοιχεία που διασφαλίζουν το engagement των καταστημάτων
16:25 – 16:30 Q & A με τον Ευάγγελο Κοτσώνη
16:30 – 16:50 Physical Stores are Back in the Spotlight
Melissa Moore, The Retail Advisor, Retail Mentor

Key take aways:

  • The pandemic has given us a deeper appreciation for physical stores, shopping has once again become a social occasion.
  • The physical stores of the future are enhanced by innovation, those that don’t adapt and change will die away.
  • Physical stores will succeed by delivering superior experiences and atmospheres to draw customers in, something online stores cannot easily replicate.
16:50 – 16:55 Q & A με την Melissa Moore
16:55 – 17:05 Designing the future of personalized care
Μιχάλης Γεωργακόπουλος, CEO, Satori Analytics

Key take aways: 

  • Integration of customers’ needs
  • Personalized shaving experiences and products
  • Customized recommendations and solutions for each user
  • Innovative R&D process
17:05 – 17:10 Q & A με τον Μιχάλη Γεωργακόπουλο
17:10 – 17:30 «Η Ελλάδα φοράει τα καλά της» – Πώς ένα εθνικό γεγονός έγινε η αφορμή για την θεματική καμπάνια της Henkel
Ράνια Φιλιππακοπούλου, Marketing & Trade Marketing Director Laundry & Home Care, Henkel Greece & Cyprus

Key take aways:

  • Πώς η αφορμή ενός εθνικού γεγονότος συνδέθηκε με τη δική μας στρατηγική & αποστολή σαν τομέας απορρυπαντικών της Henkel
  • Η συνεργασία που κάναμε με το Λύκειον των Ελληνίδων υποστηρίζοντας την έκθεση «ΜΥΡΙΑ ΟΣΑ [γ]ραμμένα, ἕν πανίον. 1821-2021.», που ήταν κάτω από το πλαίσιο των εορτασμών των 200 χρόνων
  • Πώς χτίσαμε την επικοινωνία σκαλωτά από την αρχή του έτους φέρνοντάς τη και μέσα στα καταστήματα την περίοδο του Μαρτίου και κάναμε και involve τους καταναλωτές
17:30 – 17:35 Q & A με τη Ράνια Φιλιππακοπούλου
17:35 – 17:40 Τάσος Βιδαλάκης, Business Development Manager for Customer Engagement, DIS
17:40 – 17:45 Q & A με τον Τάσο Βιδαλάκη
17:45 – 18:05 Omni–Channel experience, Mondelēz Example
Άρης Κωνσταντόπουλος, Area Sales Manager WW &CCs, Mondelez
Key take aways:

  • Omni – Channel at Mondelez
  • Promo Plan Strategy with Omni- Channel tactics
  • Lacta Valentine’s Activation
  • Trident Lottery
  • Black Friday
18:05 – 18:10 Q & A με τον Άρη Κωνσταντόπουλο
18:10 – 18:30 Scotch-Brite® Οmnichannel Campaign “Η Καθαριότητα αλλάζει τα πάντα!»
Ασπασία Θεοφανοπούλου, South East Europe Mass Retail Channel Shopper Leader, 3M Marketing Instructor

Key take aways:

  • Νew brand tagline
  • The phigital experience: Connecting above the line, digital and instore activation
  • Communicate the breadth and depth of the portfolio in a consistent way
18:30 – 18:35 Q & A με την Ασπασία Θεοφανοπούλου
18:35 – 18:55 The Age of Uncertainty
Jamie Rayner, Managing Director, Shoppercentric Ltd

Key take aways:

Everything is the same but everything is changing.

  • How do we read this to identify the biggest risks and opportunities for retailers and manufacturers?
  • Which behaviours are most likely to be ‘sticky’ and what can we learn from what we’ve witnessed that helps us?
  • Shoppercentric will introduce a framework to help understand these behaviours not only relevant for a (Post) Covid19 World but also applicable to other ‘shocks’ introduced to shoppers
18:55 – 19:00 Q & A με τον Jamie Rayner
19:00 Closing Remarks

Επικοινωνία


Συμμετοχές
Ελλάδα: Βασίλης Κουτσαβλής, T: +30 210 6617 777 (εσωτ. 129) E: [email protected]
Κύπρο: Elena Hadjinikolaou, T: +357 96 494925, E: [email protected]
 
Χορηγίες
Ελλάδα: Άννα Γυπαράκη, Τ: +30 210 6617 777 (εσωτ. 322)  Ε: [email protected]
Κύπρο: George Loizou, T: +357 99 103323, E: [email protected]
 
Περιεχόμενο
Μαριλένα Παππά, Τ: +30 210 6617777 (εσωτ. 222), Ε: [email protected]

BOUSSIAS

  Κλεισθένους 338, 15344, Γέρακας, Αττική, Ελλάδα
  +30 210 6617777
  +30 210 6617778
  www.boussias.com

Follow us